Thursday 3 July 2014

Bila basirah bercakap...erm..alahai...

Salam semua!

Ni cite petang semalam di kala aku tengah kusyuk tengok tv, di saat aku nak hilangkan boring. Tetibe je basirah datang kat aku tunjuk tangan die yang dibalut dengan tuala.

Basirah : ummi tenok ni ( sambil bersungguh sungguh tunjuk tangan die yang dibalut dengan tuala. memula aku malas nak layan tapi kesian plak, aku tengok sekali imbas jela, xde ape yang pelik, tapi basirah xcited plak suh tengok.

Ummi: ok ummi tengok. (pastu tengok tv balik)

Basirah: ummi tenok ni..kuek kuek..( sambil pegang tuala yang ada bahagian muncung sikit tunjuk kat aku.)
               ummi duck

Dari x nak tengok, aku tengok lagi sekali, dengan xcited die gerak2kan tuala tu jadi macam mulut itik. Pastu senyap.

ummi: x de bunyi duck pon

Basirah: ummi amik coin, letak cini. ( aku pon ikut jela arahan, konon2 letak coin dalam tuala tu)

Basirah: ok, kuek kuek..ha kan ada bunyi. Kene letak coin.

Ok...pahammmmmmm permainan die....dan x pasal 2 aku terjebak dalam permainan die. Bile bunyi itik abis, aku kene repeat letak coin lagi. Kalau aku x nak letak die pakse jugak...arghhhhhh...ape nak di kata....layankan jela...huhuhu..tapi best jugak! Tula, imaginasi bebudak, macam2. Hahahaha....ok, ni je aku nak cite pasal semalam.

No comments:

Post a Comment