Saturday 5 July 2014

Arghhh sudah.......Die tanye lagi!

Salam ceria semua! Dah tdo ke? Aku x tido lg, nak tido tp susah bebeno mata nak mengantuk....huhuhu...hari2 gini...jadi aku pon melabon le dalam blog ni. Tetibe teringat conversation aku dgn si basirah budak "noti gel" tu. Memang dah selalu sangat berdepan dengan keadaan ni, selalu sangat dah ngadap soalan berantai basirah ni. Kalau x sabo memang boleh "terojon" bangunan. Kejadian ni masa petang tadi...hamboi, kejadian ye...x hagak2 aku punye ayat. Belasah jela.

Oleh kerana aku tengok die bosan bebeno aku pon bagi la die can makan aiskrim. Bila aku keluarkan aiskrim dari peti ais dan letak atas meja, basirah nampak. Maka bermula la soalan berantai die...

Basirah : "waaaa...aiskrimm....banyaknyeee" (dengan penuh xcited die cakap disamping muke penuh kekaguman bile nampak satu tupperware aiskrim.

              " sape beli?"

Aku :     " ayah beli"

Basirah : "beli kat mana?"

Aku : " kat kedai"

Basirah : "kedai mana?"

Aku : " kedai kadir"

Basirah : "oooooooo"

                " ayah mana?"  tetibe plak tanya ayah mane. Aku pon cecepat la letak aiskrim kat mangkuk dan bagi die. X larat nak menjawab soalan berantai die.

Aku : "basirah amik ni, makan kat bawah"

Basirah : " ummi bawak la. Nanti jatuh"

Aku : " nak makan kat mana?"

Basirah :"kat bawah" tetibe die ubah pikiran. " nak makan kat atas la nanti awfiyah ambik"

Huhuhuhuhu...kedekut punye kakak. Padahal adik die tengah syok tido dalam buai...huhuhu...basirah..basirah...ni baru sikit soalan berantai die, penah sekali, lagi banyak gile soalan berantai. Sampai aku x jadi nak marah, terus gelak. Tula, bile dah ada anak kecik, memang gini le keadaannye, layan kan jela walaupon kekadang rase hangin jugak satu badan...waaaaaaaaaaaa.........

3 comments:

  1. Seronok kan layan kerenah anak...

    ReplyDelete
  2. Seronok tu srmk jugak, kdg buat hangin satu badan juge..hahahahah

    ReplyDelete
  3. Memang itu la bdk kecik..sifat ingin tahu yg tinggi...

    Mmg bagus bdk bnyk tanye nie...bijak bila besar!

    ReplyDelete