Tuesday 17 June 2014

Padankan di anggota badan

Salam ceria semua! Wah, memalam hari aku update blog pulak ye. Almaklum la anak2 dah tido. Jadi tengah x de buat ape aku update ape yg patut. Sebenarnya xtvt kali ni aku nak buat bila gambar dah cukup, tp si basirah ni dok merengek nak buat jugak sebab die dah lama nampak aku gunting gambar. Ikutkan die dah ngantuk bebeno tadi, tapi die nak jugak buat. Alahai...aku pon buat jugak la xtvt ni.

Kali ni aku gunting gambar yang ada kaitan dengan benda yang kita pakai di anggota badan kita. Contohnya jam pakai kat pergelangan tangan, baju pakai kat badan, kasut pakai kat kaki dan lain2 lagi.

Sebelum nak mulakan xtvt ni, pastikan anak korang tau gambar yang korang tunjukkan. Kemudian tanya anak korang di bahagian mana gambar tersebut ada. Pastu kalau anak dah bagi jawapan betul, biar die yang gam kan. Mudah kan?

Jadi kepada yang memang x tau nak buat apa dengan anak korang, korang boleh la gunting gambar. Ok, ni je post kali ni. Seperti biasa, aku sertakan gambar basirah tadi. Bye!

No comments:

Post a Comment