Tuesday 12 August 2014

Test IQ lagi

Salam ceria semua!

Rajin la plak nak update je kan..heheheh....tengah ade mase ni, jom le kite sharing2 ape yang patut ye. Oraitt!!!

Wokeh, ritu pegi mydin cari barang, alang2 cari sekali buku puzzle basirah tapi x de la pulak. Tapi aku jumpe buku ni. Waaaa......saya suka!  Saya suka! Disebabkan basirah dah boleh buat buku iq hari tu, yang cari barang tersembunyi tu, ( boleh tengok entri pasal buku cari barang sembunyi kat sini- sini) jadi aku pon terus beli buku ni tanpa fikir panjang sebab aku tau banyak kebaikan kalau aku beli, kalau aku x beli kompem balik rumah aku menyesal.

Haaa...kenape aku suke buku ni? Satu sebab buku ni simple je, cume cari barang tersembunyi. Tambahan pulak lukisan buku ni best jugak, x pening kepala. Basirah senang nak cari benda yang tersembunyi. Lepas tu setiap benda yang nak kene cari disediakan nama benda tu. Jadi basirah boleh baca dulu nama benda tu. Contohnya kene cari ikan. Jadi aku suruh basirah baca dulu nama benda tu apa. Benda yang nak dicari tu pon simple je, sesuai sangat la untuk basirah yang baru 3 tahun.

Masa nak bagi anak korang xtvt ni, lebih baik korang pon join sekali. Best woooo! Sama2 cari benda yang tersembunyi. Kadang basirah lagi dulu jumpe dari aku. Ape lagi kalau die dah jumpe, siap suruh aku buat high 5 lagi dengan die. Kadang geram jugak aku, bukan ape, benda yang die dah jumpe tu die x tanda dulu, tp sebab excited dah jumpe terus ajak buat high 5, penyudahnya, benda yang dah jumpe tu die x tanda dah hilang dari pandangan die. Pastu dah tercari balik. Hadoi.....tapi xpe la. Layan kan je la. Tapi memang best la buat xtvt ni. Aku rasa macam buat study group plak dengan kawan sebaya. Gaya basirah x boleh blah, macam die je yang terer mencari. Hahahahaha...

Ok la, setakat ni jela aku nak tulis. Kang tulis panjang kang korang jemu plak nak baca. Jadi, selamat membeli buku ni la ye.  Bye!

No comments:

Post a Comment